Korad som branschbäst

Vackra bergslagsskogar…där källan till Loka finns och anses mest hållbar inom dryck. | Foto: Spendrups
Loka har blivit utsett till Sveriges mest hållbara varumärke i kategorin dryck sedan drygt 1 000 konsumenter sagt sitt i en ny varumärkesstudie.

Loka har blivit utsett till Sveriges mest hållbara varumärke inom kategori dryck i Sustainable Brand Index 2020 B2C. Drygt 1 000 personer har svarat i denna varumärkesstudie med fokus på hållbarhet.

– Vi är väldigt glada över att Loka har fått den här utmärkelsen. Loka driver sedan flera år tillbaka projektet Loka heroes, där vi stöttar eldsjälar som vill göra skillnad i samhället genom basket. 1 400 barn och ungdomar runtom i landet har börjat spela, säger Lokas marknadschef Anna-Stina Hallberg.

– En viktig hållbarhetsfråga för våra konsumenter är återvinningsbara förpackningar. Lokas förpackningar ingår i det svenska pantsystemet som är ett av de bästa i världen med hela 85 procents återvinning av alla burkar och Petflaskor. Sedan 2015 har vi använt återvunnen plast i våra Petflaskor, och vi jobbar för att bli ännu mer cirkulära, säger Anna-Stina Hallberg. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil