Årets julkampanj ‘The World Needs More Santas’ lyfter fram de goda gärningarna i vardagen och hyllar eldsjälarna runtom oss. Genom att hylla snällhet vill Coca-Cola bidra till julstämningen och inspirera oss alla att ta fram vår inre jultomte, skriver företaget i en pressrelease.
Coca-Cola har tagit fram en ny reklamfilm för att sprida ännu mer julkänsla. I filmen får vi se hur magi kommer till liv ju mer snällhet som sprids genom små och stora handlingar i vardagen.
Vi får se en stad där hundratals jultomtar går runt på gatorna och uträttar goda gärningar. Filmen påminner oss om att det finns en ”inre jultomte” inom oss alla och hur viktigt det är att bry sig om sin omgivning och göra snälla saker för andra, allt detta enligt Coca-Cola.
– Även de minsta snälla gärningarna kan värma hjärtat, göra gott och föra människor samman. Därför vill vi på Coca-Cola påminna om att snällhet smittar genom att väcka vår inre jultomte för att sprida julens magi, säger Sara Andersson, varumärkeschef för Coca-Cola i Sverige.