Max + Martin & servera = sant

Max burgers växer kontinuerligt och kunde för 2019 räkna hem en omsättning på strax under fyra miljarder kr.
Max burgers har skrivit ett treårigt samarbetsavtal med Martin & servera som ska sköta lager och distribution åt den framgångsrika snabbmatskedjan.

Max burgers växer kontinuerligt och kunde för 2019 räkna hem en omsättning på strax under fyra miljarder kr.
När man i närtid inviger sin restaurang i ett nytt handelscentrum i Kungsbacka är det företagets 130:e svenska restaurang.

Nu har man skrivit ett treårig samarbetsavtal med Martin & servera som avser lager och distribution för Max.
– Vi har under våren genomfört en omfattande upphandling av lagring och distribution för våra restauranger i Sverige och Danmark. Valet föll slutligen på Martin & servera som presenterade den totalt sett bästa lösningen vad gäller lager, distribution och hållbarhet. Vi har en spännande tid framför oss med kraftig expansion och ser fram emot ett starkt och bra samarbete tillsammans med vår nya partner, säger Niclas Lind, inköpschef på Max, i en kommentar.

Det nya avtalet ska vara i full drift senast vid årsskiftet 2021/2022 och Irene Waldemarson, vd för Martin & servera restauranghandel, tycker företagen passar varandra;
– Vi är naturligtvis glada att Max valde oss i hård konkurrens med övriga leverantörer, säger hon. Både vi och Max är familjeföretag med ett stort engagemang för hållbarhetsfrågorna, så jag är övertygad om att vi tillsammans kan skapa goda affärer och verklig samhällsnytta.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil