Kunderna är lojala mot lokala butiker

Kunderna är lojala mot lokala butiker
Trots pandemin väljer kunderna att komma till Bröd Å Sånt på Axel Dahlströms Torg. Foto: Göteborgslokaler
Kunderna är lojala mot sina lokala butiker under pandemin, menar Göteborgslokaler som hänvisar till undersökningar bland handlare och hyresgäster.

Kunderna är lojala mot sina lokala butiker under pandemin, menar Göteborgslokaler som hänvisar till undersökningar bland handlare och hyresgäster.

Flera handlare på våra lokala torg ser trots många svårigheter under pandemin en ökad uppskattning och lojalitet bland sina kunder, skriver Göteborgslokaler i en pressrelease.
Man refererar även till undersökningar som Retailbarometern 2020, som visar att många har högt förtroende för sina lokala butiker och vill gärna vara lojala och handla hos dem.

– Jag har många stamkunder som fortsatt handla av mig, berättar Pernilla Andersson, en av Göteborgslokalers hyresgäster i pressreleasen. Hon driver Bröd å sånt på Axel Dahlströms Torg.
– I mitt område är det många som jobbar hemifrån och som kommer ner till torget och handlar lunch och bullar. Det är en svår tid för alla men jag tycker att det känns som om kunderna valt att stötta de lokala handlarna i större utsträckning. Och man kan ju säga att jag är i en ”unnar-bransch”.

Göteborgslokaler har försökt undersöka och analysera hur läget blir efter pandemin och menar att undersökningar och kontakter med hyresgäster visar att många har uppfattningen att en stor andel kunder vill stötta sina lokala handlare även efter pandemin.
– Förhoppningsvis ser vi en utveckling som går mot en ökad, bostadsnära handel, avslutar Göteborgslokaler.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil