Wellibites tar in delägare

Wellibites tar in delägare
Ulrika Garbrant och Sara Serray. Foto: Sjöson
Wellibites, profilerat inom mer hälsosamt godis, stärker sina finansiella muskler genom att ta in Sjöson som delägare inför den fortsatta expansionen.

Succén för det mer hälsoinriktade svensktillverkade godiset Wellibites, grundat av Sara Serray, fortsätter och nu växer företaget, bland annat genom att man tar in Sjöson som delägare för den fortsatta expansion som planeras i Sverige och Norge samt inför lansering i fler länder.

Apotekaren och kostexperten Sara Serray grundade företaget utifrån tanken att alla ska kunna äta gott godis utan onödigheter. Därför är godiset fritt från socker, gluten och palmolja.
Det är också helt veganskt, vitamin- och mineralberikat samt tillverkat i Sverige med naturliga färger och smaker.

Prognosen för helåret 2020 säger att försäljningen ökar med drygt 400 procent, från fjolårets cirka 3 miljoner kr till prognosens 14 miljoner kr. Senaste hela månaden, augusti 2020, omsatte man 1000 procent mer än motsvarande månad 2019.

Hos Wellibites förklarar man ökningen med att det hälsosamma ligger i tiden och att konsumenter väljer bort socker och söker andra produkter.
En annan förklaring är en lyckad produktnyhet under den nyss gångna sommaren.

Nu tar Sara Serray in Sjöson food & beverage som delägare och anlitar Salessupport och The Bond på sälj och marknad.
Wellibites omsatte 2019 cirka 3 miljoner kr och beräknas nå en omsättning på 14 miljoner kr under 2020.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Max lånar ut sin hållbarhetschef

Nu tar Max Burgers återanvändning ett steg till. I ett nytt utspel lovar man konkurrenterna att få låna Max hållbarhetschef, Kaj Török.

Nykomling blev årets uppfödare

När Kronfågel korade Årets uppfödare 2022 hamnade priset hos Anette och Per Henningsson på Backa gård, uppfödare sedan fyra år.

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil