Bättre att inte vara bäst?

”Probably the best beer in the world”? Nope. Det var när Carlsberg stoppade in ett ”not” som andra ord i meningen som försäljningen började öka i Storbritannien…

Försäljningssiffrorna pekade nedåt för Carlsberg i Storbritannien och gav bryggerikoncernen anledning att göra ett omtag.
Ett år efter omställningen har siffrorna börjat vända för den danska öljätten.

Det var under flera år som försäljningen minskade i Storbritannien och för ett år sedan gav det en ny strategi.
Man uppdaterade förpackningar och smak, tog fram nya ölglas och lanserade en ny marknadsföringskampanj.

Efter den internationellt uppmärksammade kampanjen på temat ”Propably the best beer in the world” bytte Carlsberg slogan till ”Probably not the best beer in the world”.
Kampanjen utsågs förra året till 2019 års bästa av brittiska Marketing week.

Carlsberg konstaterar nu att man ser en tydlig ökning av försäljningen i brittiska barer och att många nu testat Carlsberg för första gången i någon bar.
Däremot fortsätter nedgången i försäljning bland dem som väljer att testa Carlsberg efter att ha köpt ölen i butik.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Pengar att spara på mindre svinn

I ekonomiskt svårare tider är minskat matsvinn inte bara positiv för miljön utan även för den egna plånboken, påpekar Danone och Too good to go.

Lämnar råd inför stora matsvinnsdagen

Tyska Hellofresh ansluter sig till dem som uppmärksammar internationella matsvinnsdagen denna torsdag och lämnar sina råd för minskat matsvinn.

Stor majoritet vill ha skolmjölken kvar

Franskägda Skånemejerier har gjort en undersökning bland skånska föräldrar, vilken visar att en stor majoritet av dem vill ha skolmjölken kvar.

Genererar pengar även till Skåne

Köpenhamns flygplats genererar 14,4 miljarder kr i samhällsekonomisk vinst för Region Skåne och skapar jobb och ekonomisk tillväxt, enligt ny rapport.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil