Bättre att inte vara bäst?

”Probably the best beer in the world”? Nope. Det var när Carlsberg stoppade in ett ”not” som andra ord i meningen som försäljningen började öka i Storbritannien…

Försäljningssiffrorna pekade nedåt för Carlsberg i Storbritannien och gav bryggerikoncernen anledning att göra ett omtag.
Ett år efter omställningen har siffrorna börjat vända för den danska öljätten.

Det var under flera år som försäljningen minskade i Storbritannien och för ett år sedan gav det en ny strategi.
Man uppdaterade förpackningar och smak, tog fram nya ölglas och lanserade en ny marknadsföringskampanj.

Efter den internationellt uppmärksammade kampanjen på temat ”Propably the best beer in the world” bytte Carlsberg slogan till ”Probably not the best beer in the world”.
Kampanjen utsågs förra året till 2019 års bästa av brittiska Marketing week.

Carlsberg konstaterar nu att man ser en tydlig ökning av försäljningen i brittiska barer och att många nu testat Carlsberg för första gången i någon bar.
Däremot fortsätter nedgången i försäljning bland dem som väljer att testa Carlsberg efter att ha köpt ölen i butik.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

En riktigt het aktie

Mitt i debatten och kritiken kring de snabbt stigande matpriserna tar Axfood plats bland Swedbanks favoritaktier. En bra investering, menar banken.

”Proteinskiftet har stannat av”

Proteinskiftet har stannat av, vego backar och växtbaserat ifrågasätts på sina håll med ny styrka. På ”Next Veg” hos Orkla Foods letade man orsaker.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil