Destination Lidl favorit i repris

Destination Lidl favorit i repris
Lidl återupprepar nu sin kampanj från sommaren 2020 och tar upp Destination Lidl igen. Foto: Pressbild
Destination Lidl, kampanjen från sommaren 2020, är tillbaka hos kedjan med nyheter och fler svenska leverantörer som Lidl hoppas blir nya favoriter.

Destination Lidl, kampanjen från sommaren 2020, är tillbaka hos kedjan med nyheter och fler svenska leverantörer som Lidl hoppas blir nya favoriter.

”Destination Lidl” började efter ett nödrop från svenska matproducenter i början av mars 2020. Covid-19 och konsekvenserna av pandemin blev snabbt ett akut hot mot företagen.

Lidls svar på detta var att ta in drygt 50 små och medelstora svenska leverantörer i sina butiker och ge dem möjlighet att sälja och nå ut där.
– Idag har Lidl fler svenska varor i butikerna än någonsin och sortimentet ökar. Det är ett sätt att stödja lokala matproducenter och ge fler möjligheten att njuta av god mat. Vi agerade självklart direkt på förra årets nödrop och nu har vi sålt över 3,3 miljoner varor från dessa svenska matproducenter, berättar Bella Goldman som är varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör hos Lidl Sverige

Att låta Destination Lidl komma tillbaka var en självklarhet, säger Lidl som med kampanjen vill låta kunder upptäcka nya delar av Sverige och nya produkter från dessa.
– Vi vill erbjuda våra kunder en möjlighet att resa, men i våra butiker, hela vägen till nordligaste Norrland eller till sydligaste Skåne. Vi har utökat vårt sortiment med svenska

leverantörer successivt under året och vill visa på vårt breda sortiment med varor av högsta kvalitet till bästa pris, fortsätter Bella Goldman.

Bland de nya leverantörerna från året återfinns bland annat Mjälloms tunnbröd från Höga kusten, Östgötasvamp från Vikingstad och Klings glass från Mariestad.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil