Efter mer än 60 år går Dumleklubban i graven

Efter mer än 60 år går Dumleklubban i graven
Under mars månad 2021 kommer de sista Dumleklubborna att produceras och en era är över. Foto: Pressbild Fazer

I mer än 60 år har den funnits där. I mars 2021 försvinner den. Det handlar om Dumleklubban vars produktion nu Fazer valt att lägga ned tills vidare.

I mer än 60 år har konsumenter kunnat njuta av den folkkära Dumle-klubban. Under mars 2021 upphör Fazer med tillverkningen av klubban på grund av den tekniska livslängden på produktionslinjen.
Den gamla produktionslinjen har enligt Fazer blivit svår att underhålla och reparera.

– För oss på Fazer är kvalité och säkerhet centralt och vi jobbar kontinuerligt med ständiga förbättringar. Vi har under lång tid försökt hitta en lösning för att på ett effektivt och hållbart sätt fortsätta produktionen av Dumleklubban, men behöver nu konstatera att detta inte längre är möjligt, säger Malin Lindqvist som är varumärkeschef hos Fazer konfektyr. 
– Det har varit en utmaning att med dagens moderna teknik hitta en produktionslösning till den klassiska klubban, då hantverket såväl som receptet är lika unika som klubban själv.

– Vi vet att klubban är en älskad produkt av många konsumenter och vi arbetar ständigt med vårt urval av Dumleprodukter. Vi kommer att fortsätta våra ansträngningar för att utveckla och hitta ett sätt att producera en Dumleklubba igen i framtiden, fortsätter Malin Lindqvist.

Det var Mazetti som introducerade Dumle-klubban år 1945, även den först 1960 fick namnet.
Fazer köpte Mazetti 1975 och Dumle är idag ett av de mest populära kolavarumärkena i Norden och säljs, faktiskt, i mer än 30 länder världen över.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Nu lanserar Arla en ny miniyoghurt

Nu lanserar Arla en ny miniyoghurt

Arla presenterar ännu en nyhet när man nu släpper en naturell mini-yoghurt med låg fetthalt som man räknar med ska sälja bland annat som mellanmål.

Kronans apotek tar nya andelar på nätet

Kronans apotek tar nya andelar på nätet

Kronans apotek redovisar 2020 som ”ett starkt år”. Försäljningen ökade 3,1 procent men framgången var störst på nätet där Kronan tog marknadsandelar.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.