Nytt samarbete igång

Glassgrossisten i Stockholm och Swedish Greenfood Company ska samarbeta kring försäljning och distribution av aktuella växtbaserade produkter utan palmolja till dagligvarubutiker över hela Sverige.
Glassgrossisten i Stockholm har inlett ett samarbete med Swedish Greenfood Company för försäljning och distribution av växtbaserade produkter.

Glassgrossisten i Stockholm och Swedish Greenfood Company ska samarbeta kring försäljning och distribution av aktuella växtbaserade produkter utan palmolja till dagligvarubutiker över hela Sverige. Glassgrossisten i Stockholm erbjuder leveranser, plock, beställningar och sortimentsoptimeringar i Stockholm och Mälardalen.

– De varumärken som Swedish Greenfood Company representerar stärker ytterligare Glassgrossistens position på marknaden, där vi vill ligga i framkant även för innovativa växtbaserade produkter, säger Glassgrossistens vd Christian Larsson.

Pia Andersson, Sverigechef på Swedish Greenfood Company, ser samarbetet som en möjlighet att fler butiker får erbjuda sina kunder produkter som starkt efterfrågas.
– De första produkterna har redan börjat komma ut på marknaden och det är vegansk glass samt ett Supersnack, hasselnötskräm on the go som även är glutenfri, berättar hon.

Varumärket Valsoia har producerat veganskt sedan 1990 och är väl etablerat och välkänt. Gardein med fishless filéts i spetsen samt Daiya med glutenfria pizzor och cheesecakes kommer snart att vara leveransklara, berättar parterna.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Marabous ägare svartlistas av Ukraina

Ukraina svartlistar Mondelez, som bland annat äger varumärken som Marabou, O´boy och Daim eftersom koncernen bidrar till Rysslands krigskassa.

Andra upplagan av nordisk ciderfestival

1 juli är det dags för andra upplagan av Nordic Craft Cider Festival på Hornuddens trädgård nära Strängnäs med utställare från sex länder.

Ökad omsättning men ingen vinst

HK Scan ökar omsättningen men gör fortfarande ingen vinst. Man tappar försäljning även i Sverige och har vänt vinst till förlust.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil