Clas Ohlson ökade tre procent oktober

Clas Ohlson ökade tre procent oktober
Foto: Clas Ohlson
Clas Ohlson ökade sin försäljning med tre procent under oktober, meddelar företaget idag. ”Ger goda förutsättningar”, är koncernchefens kommentar.

Clas Ohlson ökade sin försäljning med tre procent under oktober, meddelar företaget idag. ”Ger goda förutsättningar”, är koncernchefens kommentar.

Clas Ohlson ökade försäljningen i oktober ökade med 3 procent till 738 Mkr (718). Den organiska försäljningen är oförändrad jämfört med föregående år.

Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 1 procent jämfört med föregående år. Försäljningen online ökade med 30 procent till 76 Mkr (58).
Under oktober påverkade kalendereffekten negativt om cirka 2 procentenheter.

Sett till perioden maj-oktober ökade försäljningen med 2 procent till 4 172 miljoner kr.
Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta var oförändrad jämfört med föregående år, skriver företaget som också rapporterar att försäljningen på nätet för perioden ökade med 27 procent till 421 Mkr (332).

– I likhet med föregående månad ser vi fortsatt välbalanserade lagernivåer, vilket ger oss goda förutsättningar när vi nu närmar oss årets viktigaste försäljningsperiod, sammanfattar koncernchefen Kristofer Tonström läget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil