Lidl Sverige byter kommersiell direktör

Ny kommersiell direktör för Lidl i Sverige blir Robert Stekovic. Han tar därmed också en plats i företagets ledningsgrupp.

Robert Stekovic efterträder Timo Hansio som kommersiell direktör. Hansio lämnar Lidl efter 20 år i företaget.

Lidls svenska och ekologiska sortiment fortsätter att växa och Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl, säger i ett pressmeddelande att Robert Stekovic blir en viktig del i det fortsatta arbetet att utveckla detta.

När jag fick möjligheten att bli kommersiell direktör i Sverige kändes det rentav omöjligt att tacka nej. Jag är stolt över det jag tillsammans med briljanta kollegor åstadkom under min tid i Danmark men nu ser jag verkligen fram emot att ta mig an utmaningen att lyfta vårt sortiment i Sverige till nya höjder. Det här blir kul, säger Robert Stekovic.

32-åriga Stekovic har arbetat för Lidl i fyra olika länder. Han började sin bana i Kroatien där han arbetade i drygt fem år. Han kommer senast från Lidl Danmark där han haft motsvarande roll sedan 2019. Innan dess arbetade Stekovic på både Lidl Sveriges och Lidl Internationals inköpsavdelningar.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil