Didriksons storsatsar ”Går starkt framåt”

Foto Pressbild
Didriksons storsatsar brett och tror att det år som man är inne i kommer att bli ”ett rekordår”. Man talar till och med om ”det bästa någonsin”.

Anrika klädvarumärket Didriksons har goda tider och slår rekord på många fronter i e-handeln.
Det gör man i en tid när många e-handlare talar om tuffa tider.

– Vi ser en 30-procentig ökning jämfört med i fjol. Det här kommer att bli vårt bästa år hittills, vi har haft den bästa våren någonsin, säger Didriksons Petra Sabo i ett uttalande för ehandel.se.

Didriksons rullar snart ut sin e-handel i Danmark och finns sedan tidigare i 18 länder.
I USA går man just nu starkt framåt.
Bolaget har barn- och damsortiment och ser nu en försäljningsökning i de fysiska butikerna på 100 procent efter att tillväxten varit koncentrerad till e-handeln under pandemin.
 
– E-handeln backar något medan de fysiska butikerna går starkt framåt. Vi ser att människor vill ut och röra på sig och återigen handla i en fysisk butik. Både våra egna butiker och våra pop up-sommarbutiker har fördubblat sin omsättning i sommar jämfört med i fjol, konstaterar Petra Sabo.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil