Dogman satsar på ett färgstarkt koncept

Dogman satsar på ett färgstarkt koncept
Färgglatt hos Dogman som nu tillsammans med Avisera skapt ett tydligt koncept. Foto: Pressbild
Med drygt 55 år på nacken satsar nu Dogman på ett heltäckande koncept av färgglada påsar och emballage både för fysisk handel och för e-handeln.

Med drygt 55 år på nacken satsar nu Dogman på ett heltäckande koncept av färgglada påsar och emballage både för fysisk handel och för e-handeln.

Dogman har sedan starten 1965 haft husdjuren i fokus och ambitionen produkter av god kvalitet till ett rimligt pris.
Nu har man, med Avisera som förpackningspartner, skapat ett heltäckande koncept av färgglada påsar, emballage och detaljer för både e-handel och deras arton butiker.

Dogman vill erbjuda sina kunder olika typer av påsar för olika syften. Som flergångskassar i PP non woven, praktiska Thermo-påsar för frysta varor, papperspåsar med tvinnade handtag för köp i butik samt mindre påsar utan handtag för hundgodis och mindre varor. 

Non woven-kassen och papperspåsarna är klimatkompenserade och märkta med Återbära – 100% klimatneutral. Papperspåsarna är tillverkade av papper från hållbart skogsbruk, enligt företaget.

Dogman har ett enhetligt förpackningskoncept även för e-handel och lager. Varje komponent följer den lekfulla grafiska profilen – framtagen av byrån Guts & Glory – till punkt och pricka.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil