Instabox affärsidé är att ställa upp paketskåp ur vilka kunderna kan hämta sina e-handlade varor.
Det har blivit en framgångssaga och under förra året tredubblade man omsättningen, fördubblade antalet paketskåp och tredubblade även personalstyrkan, enligt ett pressmeddelande.
Hittills i år är tillväxten fyrdubblad och en miljon svenskar har nu använt tjänsten, meddelar bolagets vd Alexis Priftis.
– Användandet har ökat rejält och med nuvarande expansions- och tillväxttakt kommer var fjärde svensk att ha använt Instabox innan detta året är slut, säger Alexis Priftis.
– Många efterfrågar en klimatsmart och snabb leverans, till en plats de passerar i sin vardag. I princip alla som testar vårt fraktalternativ använder oss igen, vilket är riktigt kul att se, fortsätter Alexis Priftis.
Instabox finns sedan någon månad även i Danmark och Norge och bland de näthandlare som använder Instabox finns HM, Netonnet, Apotea, Sportamore, Boozt och Nelly.

Stark rapport från Clas Ohlson
Clas Ohlson redovisar en stark försäljningsutveckling och förbättrad lönsamhet. ”Lyckats imponerande”, betygsätter koncernchefen.