Edgy veggie satsar i Sverige

Nu satsar vegetariska och veganska bolaget Edgy veggie mer konkret på den svenska marknaden och gör det genom ett svenskägt bolag.

Edgy veggie är ett bolag specialiserat på seitan och som ser en marknadsnisch i vegetariska och veganska produkter vilka inte är baserade på soja eller ärta.
Bolagets produkter är istället baserade på veteprotein och lanserades i Sverige vid årsskiftet.

Nu lägger man försäljning och produktutveckling i ett svenskägt bolag.
Det är det danska bolagets tidigare grundare som tar över i samarbete med två svenska partners.

Edgy veggie AB ägs av Katarina Furin, Josef Claudén och Sebastian Bergfeldt.
– Vi vill fokusera på Sverige eftersom vi set ett stort gap i marknaden när det kommer till utbudet av vegetariska och veganska produkter som inte är baserade på soja eller ärta, säger vd Katarina Furin.

Den stora fördelen med veteproteinet är enligt bolaget att det ”ger en extremt fördelaktig textur utan en massa tillsatser”.
Man påpekar också att veteproteinet är helt smakneutralt och att seitanprodukter har väldigt korta ingredienslistor.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.