Coop tar stöd i smart geodata

Så här kan det se ut när Coop får ny smart geodata från Prospect mapping att hantera. Illustration: Coop

Med hjälp av smart geodata från Prospect mapping kommer etableringsbesluten inom Coops bolag CBS nu att gå ännu snabbare.
Samtidigt ska befintliga butiker kunna skräddarsy sina erbjudanden utifrån varje lokal marknad, skriver man i en pressrelease idag.

CBS, Coop butiker och stormarknader, har genom köpet av Nettos svenska verksamhet nu ställt om fler än 100 butiker hittills på mindre än ett år.
Men har även etablerat nya butiker. Under 2019 öppnades åtta nya butiker och efter sommaren 2020 öppnas nya butiker i bland annat Hagastaden i Stockholm och i skånska Kävlinge.

Men butiksetableringar är ofta både tidskrävande och kostsamma, påpekar man. Både i den första fasen då det gäller att beräkna butikens kommersiella potential men också när det gäller att anpassa den nya butiken till den lokala marknaden. Genom det färska samarbetet med Prospect mapping kommer dessa beslutsunderlag att kunna tas fram i realtid, menar man.

– Prospect mappings site location map är ett oerhört kraftfullt verktyg som kommer att ge oss möjlighet att hitta vita fläckar där vi borde etablera nya butiker men också lägen för fristående Hämta-skåp för vår e-handel. Vår etableringsprocess blir nu både snabbare och smartare och vi kommer dessutom få bättre kunskap om varje butiks unika behov, säger Anders Rovér som är chef för struktur och etablering hos CBS.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Osäker kunskap om val av hälsosam mat

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

En undersökning Brödinstitutet låtit göra visar att många är osäkra och har dålig kunskap om vilken mat som egentligen är hälsosam och klimatsmart.

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

Tre kampanjer under 2020 och ett gott resultat. Circle K kan nu tillsammans med sina kunder lämna över drygt 4,5 miljoner insamlade kronor till Bris.

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Återvinningsappen Bower har blivit en succé och uppmärksammats både i Sverige och internationellt. Nu tecknar Coop ett nationellt avtal med Bower.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.