Coop tar stöd i smart geodata

Så här kan det se ut när Coop får ny smart geodata från Prospect mapping att hantera. Illustration: Coop
Smart geodata ska öka takten på etableringarna hos Coops bolag CBS när man nu utvecklar sitt samarbete med Prospect mapping för ökad effektivitet.

Med hjälp av smart geodata från Prospect mapping kommer etableringsbesluten inom Coops bolag CBS nu att gå ännu snabbare.
Samtidigt ska befintliga butiker kunna skräddarsy sina erbjudanden utifrån varje lokal marknad, skriver man i en pressrelease idag.

CBS, Coop butiker och stormarknader, har genom köpet av Nettos svenska verksamhet nu ställt om fler än 100 butiker hittills på mindre än ett år.
Men har även etablerat nya butiker. Under 2019 öppnades åtta nya butiker och efter sommaren 2020 öppnas nya butiker i bland annat Hagastaden i Stockholm och i skånska Kävlinge.

Men butiksetableringar är ofta både tidskrävande och kostsamma, påpekar man. Både i den första fasen då det gäller att beräkna butikens kommersiella potential men också när det gäller att anpassa den nya butiken till den lokala marknaden. Genom det färska samarbetet med Prospect mapping kommer dessa beslutsunderlag att kunna tas fram i realtid, menar man.

– Prospect mappings site location map är ett oerhört kraftfullt verktyg som kommer att ge oss möjlighet att hitta vita fläckar där vi borde etablera nya butiker men också lägen för fristående Hämta-skåp för vår e-handel. Vår etableringsprocess blir nu både snabbare och smartare och vi kommer dessutom få bättre kunskap om varje butiks unika behov, säger Anders Rovér som är chef för struktur och etablering hos CBS.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil