Ny butiksmiljö och stark tillväxt
Butiken i Umeå är inte bara en framgång lokalt – den är även först ut med Kahls nya ”Coffee Shop”-koncept, som lägger extra tonvikt på take away och kundupplevelse. Under Emanuels ledning har butiken genomgått en omfattande förnyelse, med uppdaterad inredning och ett ännu starkare fokus på gästbemötande.
Det senaste året har verksamheten visat både tillväxt och höga kundbetyg. Enligt kedjan är det en direkt följd av teamets engagemang och Emanuel Lindgrens entreprenöriella driv.
– Vi är oerhört stolta över Emanuels arbete och utmärkelse. Det är ett bevis på hans teams hårda arbete och dedikation, säger Peter Goodman, vd för Kahls The & Kaffehandel.
Lokalt engagemang som inspirerar
Franchisechefen Sigurd Wodlén Ödman menar att Emanuel Lindgren är ett tydligt exempel på hur lokalt entreprenörskap kan lyfta en hel kedja.
– Emanuel visar vad genuin passion för kundupplevelsen kan leda till. Han är en förebild i hur man leder sitt team och samtidigt utvecklar både butik och koncept.
Ett pris som hyllar långsiktig kvalitet
Utmärkelsen Årets Franchisetagare delas ut till den franchisetagare som uppnått god lönsamhet och samtidigt visat framgång inom flera viktiga områden. Juryns bedömning baseras bland annat på utveckling, personalvård, ledarskap och samverkan inom franchisesystemet.
Kahls The & Kaffehandel grundades 2002 som ett systerbolag till det familjeägda Kahls Kaffe, vars historia sträcker sig tillbaka till 1911. Idag består butikskedjan av 22 enheter runt om i Sverige – med Umeåbutiken som en tydlig förebild för kedjans framtida inriktning.