Ica drar igång Rosa bandet

Nu blir Ica rosa och det blir man med mer än 100 produkter. Det handlar om årets Rosa bandet under veckorna 40-43 där man hoppas på starkt stöd.

Ica har haft ett samarbete med Cancerfonden sedan 1950-talet och med dess Rosa bandet-kampanj sedan starten 2003. 
När årets kampanj nu drar igång byter Ica färg till rosa på fler än 100 produkter. 

Nytt för i år är det under veckorna 40-43 går att köpa en färdigpackad rosa matkasse där 30 kr går direkt till Cancerfonden, 15 kr från kunden och 15 kr för Ica. 
2019 bidrog Ica och kunderna med totalt 47 miljoner kr till Cancerfondens arbete. 

Årets rosa produkter kommer att finns tillgängliga från mitten av september och under oktober månad. 
Rosa bandet har i år designats av systrarna Johanna och Klara Söderberg från First Aid Kit och kommer finnas att köpa i Ica-butiker runt om i Sverige. 

– Att Ica är med och stöttar den livsviktiga cancerforskningen är självklart och jag är både glad och stolt över det engagemang som Ica-butikerna och alla våra kunder visar i samband med Rosa Bandet-kampanjen. Tillsammans bidrar vi till att forskningen går framåt och att fler människor överlever cancer, säger Anders Svensson, vd för Ica Sverige. 

Årets rosa sortiment består av allt från grönsaker, bär, frukt, fisk, kyckling och vegetariskt till utvalda produkter för hem och kök. 
Hela sortimentet finns till försäljning i ICA-butiker från och med den 27 september. 
För varje produkt går mellan 50 öre och 10 kronor oavkortat till Cancerfonden och svensk cancerforskning.

Årets sortiment när Ica tar sig an Rosa bandet 2020. | Foto: Pressbild

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.