Annons

Nu kan Clas Ohlsons kunder panta sina påsar – och få betalt för det. Foto: Pressbild
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Clas Ohlson pantar påsar

Clas Ohlson börjar samarbeta med appen Pantapå. Det leder till att kunderna nu kan panta de påsar de köper i butik och få en rabattkupong som tack.

Ett led i hållbarhetsarbetet. Så förklarar Clas Ohlson att man nu inleder ett samarbete med Pantapå.
Genom samarbetet kan Clas Ohlsons kunder panta de påsar de köpt i butik och som tack få en rabattkupong.

Från och med igår, 11 mars, kan Clas Ohlsons kunder panta påsarna. Genom samarbetet med Pantapå, appen för att panta förpackningar, kan kunderna nu ta med sig påsen till sin återvinningsstation, scanna streckkoden i appen och sedan få en rabattkupong att använda i butik.

– Vi gör det här för att hjälpa våra kunder till en mer hållbar livsstil och för att se till att de produkter vi säljer återvinns. Idag tar vi emot bland annat elavfall i butik, och samarbetet med Pantapå ger oss möjligheten att göra det enklare för våra kunder att själva återvinna på rätt vis, säger Anna Strindberg, programchef inom hållbarhet hos Clas Ohlson.

Och självklart fortsätter grundaren med;

– Vi är väldigt glada över att Clas Ohlson ansluter sig till Pantapå och hoppas att vi genom detta samarbete kan inspirera även andra detaljhandelsföretag att ge sina förpackningar ett värde, säger Suwar Mert, grundare av Pantapå.

Läs mer om succéappen Pantapå i Butikstrender 3/2020 Prenumerera här.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch