Lägger ned butik i Tensta

När man nu stänger erbjuds de anställda jobb i andra Lidl-butiker och i andra delar av koncernen. | Foto från NeydtStock
Lidls rubriker brukar handla om att man öppnar nya butiker på vägen mot 200. Den här handlar istället om att man lägger ned butiken i Tensta centrum.

Det har varit ett tufft ekonomiskt läge för Lidls butik i Tensta under en längre tid och att man inte får butiken att gå ihop gör att beslutet fattades om en nedläggning.
Söndag 28 juni blev sista dagen butiken höll öppet.

– Vi har alltid haft som ambition att ha en butik i Tensta men på grund av att butiken har visat svagare omsättning och lägre omsättningsutveckling så har vi tagit beslutet att stänga butiken, säger Johan Eriksson, regiondirektör för Lidl i Stockholm till lokaltidningen Mitt i.

I Tensta har Lidl funnits ända sedan 2003. När man nu stänger erbjuds de anställda jobb i andra Lidl-butiker och i andra delar av koncernen.
– Vi välkomnar våra kunder till alla våra butiker inom Stockholm men vill specifikt hänvisa kunderna i Tensta till butikerna i Kista, Spånga och Rinkeby
, säger Johan Eriksson till tidningen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil