Enbart växtbaserat under en månad

Foto Pressbild
Burger King satsar växtbaserat på Medborgarplatsen i Stockholm. Under en månad serveras endast växtbaserade produkter på menyn där.

Med start förra veckan, 8 mars, är Burger King på Medborgarplatsen i Stockholm, under en månad en enbart växtbaserad restaurang. 
Omvandlingen sker i samband med att Burger King nyligen lanserat nya växtbaserade produkter på menyn.Under en månad serverar man enbart växtbaserade produkter som Plant-based Cheesy burger, Plant-based Royale, Plant-based nuggets, Plant-based Bac**King och Plant-based chili cheesy bites. 
Gästerna kan även prova på andra exklusiva växtbaserade produkter som enbart serveras under en begränsad period, meddelar Burger King.

Leverantören av den växtbaserade burgaren är The Vegetarian Butcher och burgarna är utvecklade för att smaka och se ut som animaliskt kött, skriver Burger King. 

För att få till den härliga ostiga smaken på burgaren samarbetar Burger King med Violife och erbjuder deras helt växtbaserade slices på alla de burgare som vanligtvis har ost i den växtbaserade restaurangen.

– Vi är glada att kunna introducera vår växtbaserade restaurang för våra gäster. Det är en god möjlighet för oss att testa produkter som ännu inte är en del av vår traditionella meny, säger Mads Billkvam, Sverige-chef för Burger King. 

– Testet kommer ligga till grund för vår vidare produktutveckling och innovation. Förhoppningsvis kommer våra gäster att välkomna konceptet och stötta oss på vår framtida växtbaserade resa, tillägger Billkvam.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil