Huel vill nå ut brett under veganuari

Huel vill nå ut brett under veganuari
Huel satsar nu på veganuari, januari då vi ska skaffa oss nya matvanor. Foto: Pressbild Huel
Januari kommer med den vanliga kampanjen om att byta matvanor och ta sig en veganuari-månad. Där satsar Huel nu brett på att nå ut med sina produkter.

Januari kommer med den vanliga kampanjen om att byta matvanor och ta sig en veganuari-månad. Där satsar Huel nu brett på att nå ut med sina produkter.

När januari-kampanjen på temat veganuari återkommer 2022 vill matvarumärket Huel hålla sig framme.
Ambitionen är att visa hur lätt det kan vara att följa en vegansk kost med hjälp av det växtbaserade livsmedelssortimentet.

– Vegansk mat kan ofta uppfattas som dyrare och mer tidskrävande samtidigt som det kan vara svårt att få in alla viktiga näringsämnen i en helt vegansk kost. Men med Huel är det annorlunda. Alla måltider är klara på under fem minuter, man behöver bara tillsätta vatten, är budskapet.

Alla Huel-produkter är näringsmässigt kompletta och innehåller alla viktiga vitaminer och mineraler, såväl som allt protein, fetter, kolhydrater, fibrer och näringsämnen kroppen behöver, från endast ca 20 kronor per måltid, skriver Huel.

Nu hoppas man få fler att byta ut en eller två av de dagliga måltiderna mot Huels alternativ och därmed leva med bättre matvanor och samtidigt spara pengar, som matvarumärket ser det.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil