Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Fransk kedja vill sälja nyttigt här
Foto: Mostphotos

Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

En fördubblad omsättning genom internationell expansion. Målet för franska kedjan Monoprix som idag har ungefär 800 butiker i Frankrike och en omsättning ungefär fem miljarder euro på årsbasis, skriver market.se.

Monoprix ägs av Groupe Casino, grundades 1932 och lanserade nyligen ett uppgraderat koncept när man öppnade ett nytt varuhus i Montparnasse i Paris.
Ambitionen är att komma i takt med tiden med mer ett sortiment där man även satsar på hälsosamma och hållbara livsmedel. Nu ska man sikta in sig på fler länder och vill etablera sig i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Spanien och Portugal.
Ambitionen är att etablera sig genom samarbete med lokala investerare och driva butikerna via franchisetagare, med målet att fördubbla omsättningen på sikt.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Lidl Sverige utsett till Top employer

Lidl Sverige utsett till Top employer

Europeiska institutet Top employer har utsett Lidl Sverige till “Top employer Sverige”. Certifieringen bygger på en rad krav kring arbetsgivarfrågor.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.