Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Fransk kedja vill sälja nyttigt här
Foto: Mostphotos
Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

En fördubblad omsättning genom internationell expansion. Målet för franska kedjan Monoprix som idag har ungefär 800 butiker i Frankrike och en omsättning ungefär fem miljarder euro på årsbasis, skriver market.se.

Monoprix ägs av Groupe Casino, grundades 1932 och lanserade nyligen ett uppgraderat koncept när man öppnade ett nytt varuhus i Montparnasse i Paris.
Ambitionen är att komma i takt med tiden med mer ett sortiment där man även satsar på hälsosamma och hållbara livsmedel. Nu ska man sikta in sig på fler länder och vill etablera sig i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Belgien, Nederländerna, Spanien och Portugal.
Ambitionen är att etablera sig genom samarbete med lokala investerare och driva butikerna via franchisetagare, med målet att fördubbla omsättningen på sikt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Annons

Ring eller maila oss

[email protected]

0703451200