Veg of Lund satsar offensivt

Veg of Lund väntar inte in kunderna. Man söker upp dem själva istället. Nu skickar man ut sin konceptförsäljningsbil till att rulla ut över landet, fullastad med My Foodie.

Livsmedelsbolaget Veg of Lund börsnoterade sig nyligen och ligger idag på en kurs strax under noteringsnivån.
Men man vilar inte på hanen utan satsar nu hårt på att nå ut till nya kunder med sin växtbaserade smoothie som säljs under namnet My Foodie.

Nu har man lanserat sin konceptförsäljningsbil som först betar av Skåne och sedan ska visa upp sig och produkten även i Göteborgs- och Stockholms-områdena.

– Vi vill få en mer personlig kontakt med kunder och konsumenter. Med bilen och vår engagerade chaufförer hoppas vi att uppnå målet parallellt med att snabbt få ut våra växtbaserade drycker, säger marknads- och försäljningschefen Roy Giordano.

Veg of Lund säljer sedan 2018 sina produkter hos Ica, Paradiset och Urban Deli och på storhushållsmarknaden via Martin & Servera och Out of Home.
Smoothiedrycken My Foodie finns i tre smaker och har sin kundgrupp bland dem som vill ha ett enkelt och nyttigt mellanmål.

– Med bilen når vi konsumenter på fler platser än i butikerna. Vi har möjlighet att finnas med på stora sport- och nöjesevenemang eller kan överraska i vardagen genom att finnas där man behöver en extra energikick. Vi kommer att använda våra sociala medier för att meddela var vi är, berättar Roy Giordano.

– Detta är viktigt i vårt fortsatta arbete att utveckla fler produkter på vår patenterade emulsion bestående av potatis och rapsolja, innehållande omega-3 samt fri från allergener.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil