Inleder samarbete för uthyrning av barnkläder

Inleder samarbete för uthyrning av barnkläder
Åhléns och A Second Love Affair inleder samarbete. Foto: Åhléns
Åhléns breddar sitt samarbete med A Second Love Affair och erbjuder nu möjligheten att hyra utvalda plagg från Minimarkets nyaste barnkollektioner.

Åhléns breddar sitt samarbete med A Second Love Affair och erbjuder nu möjligheten att hyra utvalda plagg från Minimarkets nyaste barnkollektioner.

Samarbetet mellan Åhléns Minimarket och A Second Love Affair startade under maj och kommer lanseras fullt ut i augusti. Redan nu finns ett urval från Minimarkets sommarkollektion, bland annat badkläder att hyra, som också är ett helt nytt tillskott till A Second Love Affairs erbjudande.

– Vi är så glada över samarbetet med Åhléns Minimarket. Det ger oss möjligheten att bredda vårt sortiment, så att våra kunder kan välja mellan både fler varumärken och fler klädkategorier, säger Caroline Richter, medgrundare A Second Love Affair.

För Åhléns innebär samarbetet en möjlighet att fortsätta bredda sitt cirkulära erbjudande för kunderna, som en del av sitt långsiktiga hållbarhetsarbete.

– Vårt samarbete är en fantastisk möjlighet att ge våra Minimarket barnplagg ett längre liv genom uthyrning. Det är ett steg i rätt riktning från ett hållbarhetsperspektiv och vi är glada för att vi på detta sätt även kan bidra och underlätta vardagen för småbarnsföräldrar genom möjligheten att hyra istället för att köpa barnkläder, säger Sofia Bothelius, strategi- och hållbarhetschef Åhléns.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil