Säljer förra säsongens vinterplagg

Näthandlaren Matsmart ska nu sälja en större mängd plagg ur Pierre Roberts vinterkollektion från förra säsongen. Totalt handlar det om 97 586 plagg.

Under onsdagen släpptes 97 586 klädesplagg från Pierre Roberts kollektion från höst- och vintersäsongen 2019.
Det handlar om allt från skinnhandskar till mössor och underställ, både plagg för vuxna och för barn.

Matsmart handlar normalt med mat på väg ”ut” men gör nu alltså en försäljningsdrive i samarbete med Pierre Robert.

– Svinn finns tyvärr i många branscher, konstaterar Matsmarts Sverigechef Josefin Fridstrand.

De produkterna man nu säljer är det stora lager som Pierre Robert hade kvar efter förra säsongen.
Istället för att slänga plaggen säljer man dem nu via Matsmart.

– Vi jobbar ständigt med att utveckla vår produktion för att undvika överskottsproduktion, och vår policy är att våra produkter aldrig blir svinn, säger Pierre Roberts Julia Granström som är nöjd med att nu kunna sälja överskottslagret via Matsmart.

– Vi behöver ju minska våra utsläpp och de värsta utsläppen är förstås de som sker helt i onödan – som svinn, sammanfattar Matsmarts Josefin Fridstrand.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.