Säljer förra säsongens vinterplagg

Näthandlaren Matsmart ska nu sälja en större mängd plagg ur Pierre Roberts vinterkollektion från förra säsongen. Totalt handlar det om 97 586 plagg.

Under onsdagen släpptes 97 586 klädesplagg från Pierre Roberts kollektion från höst- och vintersäsongen 2019.
Det handlar om allt från skinnhandskar till mössor och underställ, både plagg för vuxna och för barn.

Matsmart handlar normalt med mat på väg ”ut” men gör nu alltså en försäljningsdrive i samarbete med Pierre Robert.

– Svinn finns tyvärr i många branscher, konstaterar Matsmarts Sverigechef Josefin Fridstrand.

De produkterna man nu säljer är det stora lager som Pierre Robert hade kvar efter förra säsongen.
Istället för att slänga plaggen säljer man dem nu via Matsmart.

– Vi jobbar ständigt med att utveckla vår produktion för att undvika överskottsproduktion, och vår policy är att våra produkter aldrig blir svinn, säger Pierre Roberts Julia Granström som är nöjd med att nu kunna sälja överskottslagret via Matsmart.

– Vi behöver ju minska våra utsläpp och de värsta utsläppen är förstås de som sker helt i onödan – som svinn, sammanfattar Matsmarts Josefin Fridstrand.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil