Kunderna rasar mot Kellogg’s

Arkivbild MostPhotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Kellogg's, känd för sina populära frukostflingor som Froot Loops och Frosties, har hamnat i en storm av kritik efter ett kontroversiellt uttalande från deras VD, Gary Pilnick. Uttalandet, som gjordes under en intervju med amerikanska CNBC, har fått kunder att reagera starkt.

I intervjun diskuterade Pilnick matpriser och ekonomiskt sparande och föreslog att människor kan överväga att äta flingor till middag för att spara pengar.

”Vi måste nå kunderna där de är. Så vi marknadsför flingor till middag. Om du tänker på kostnaden för flingor i en familj jämfört med vad de annars hade fått betala, det är mer överkomligt”, sa Pilnick.

Detta uttalande har väckt hård kritik från kunder och allmänheten. Många har uttryckt sin indignation på sociala medie-plattformar som TikTok, där en av Kellogg’s reklamfilmer fått folk att ventilera sina åsikter.

”För nästan 10 dollar per kartong? Köp en kyckling för sju dollar”, kommenterade en användare.

”Det här är dystopiskt”, sa en annan.

”En skål socker till middag! Seriöst”, uttryckte en annan användare sin frustration.

Kellogg’s har ännu inte svarat på den kritikstorm som utlöstes av Pilnicks uttalande. Situationen fortsätter att vara en het diskussionspunkt bland konsumenter och följare av varumärket.

@yourmorningctv

Kellogg’s CEO Gary Pilnick has some advice to cash-strapped shoppers: “Let them eat Corn Flakes.” However, this isn’t sitting too well with many… #cereal #dinner #affordability #groceryshopping #kelloggs

♬ original sound – CTV Your Morning

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.