Korvkiosken gör comeback i fjällen

Korvkiosken gör comeback i fjällen
Ski in – korv out – så är temat när Skistar och Scan låter korvkiosken göra comeback i vinter. Foto: Pressbild Skistar
En uppgraderad version av den klassiska korvkiosken står i centrum när Skistar och Scan inleder ett samarbete inför den vintersäsong som är på gång.

En uppgraderad version av den klassiska korvkiosken står i centrum när Skistar och Scan inleder ett samarbete inför den vintersäsong som är på gång.

Tillsammans gör Skistar och Scan det nu enklare för alla ”foodiesar” i skidbackarna att fylla på energireserven i vår uppgraderade version av den klassiska korvkiosken, skriver företagen i en pressrelease.
 I samarbete med lokala krögare i Åre, Sälen och Vemdalen erbjuds skidåkarna en korv & carve-meny med allt från korv med bröd att ta med i liften, till street food-inspirerade korvrätter.

Initiativet kommer naturligt ur behovet av att kunna äta gott och smittsäkert i backen även en coronavinter.
Det handlar om att hitta nya, trygga och säkra lösningar i det läge vi är i , resonerar företagen.
 
Under en annorlunda och coronasäkrad vintersäsong i fjällen så är behovet att kunna äta smittsäkert i backen extra viktigt för alla skidgäster. Samarbetet mellan Scan och SkiStar är ett led i detta arbete.

– Det är fantastiskt roligt att vi tillsammans med Skistar lyckats få fram en både flexibel och säker lösning för matservering i skidbacken, säger Maria Dundeberg som är försäljningsdirektör för Foodservice inom HK Scan.

– För oss är det viktigt att kunna erbjuda en minnesvärd upplevelse i fjällen för våra gäster, både i backen, i boendet och inte minst kring maten, säger Skistars kommersielle direktör Mathias Lindström.
– Det ligger helt i linje med hur vi coronasäkrar vår verksamhet denna säsong men är även något som vår gäster önskar i framtiden.

Maten beställer man i mobilen och den kan till exempel förbeställas i liften eller på väg till korverian. När den är klar plingar det till i telefonen och det är bara att hämta upp och njuta.
Inga köer och ingen trängsel, bara ”Ski in – korv out”, är konceptet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil