Pantapå blir Bower och tar sikte på Norge

Pantapå blir Bower och tar sikte på Norge
Suwar Mert. Foto: Pressbild Bower

Prisbelönta Pantapå byter namn och visuell identitet och tar samtidigt sikte på att etablera sig i fler länder. Först ut Norge, sedan övriga Norden.

Det svenska företaget vars affärsidé är att göra allting med en streckkod pantbart gör sig redo för att satsa utomlands.
Nu väljer bolaget att byta namn och visuell identitet för att kunna expandera globalt.

– Namnet Pantapå har varit en fantastisk grund att stå på, det fungerar väldigt bra lokalt och tillsammans med våra anslutna varumärken har vi lyckats skapa tyngd på den svenska marknaden. I och med kommande lanseringar känns det däremot helt rätt att hitta ett namn som är mer internationellt gångbart, säger Suwar Mert, en grundare till Bower.

Det nya namnet Bower är för övrigt inspirerat av den australiska fågel med samma namn som, liksom företaget här, är känd för att samla och sortera skräp.
– Vi hoppas kunna kapitalisera på den solida trovärdighet vi byggt upp i namnet Pantapå och ta med oss det till det nya varumärket, Bower, är förhoppningen hos Suwar Mert.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Klassikern pappersbaserat förpackad

Klassikern pappersbaserat förpackad

En svensk klassiker i form av Scan falukorv på 800 g-ring, blir nu pappersbaserat förpackat i en innovation från Mondi, istället för i dagens plast.

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar bygger ett nytt samarbete. Det tar sin utgångspunkt i snögubben Valle som finns på Skistars destinationer och som nu blir glass.

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

En tredjedel svarar ”mer än 50 gånger per dag”, var femte 18-29-åring ”mer än 100 gånger per dag”. Det gäller hur ofta vi svenskar kollar mobilen.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.