Pantapå blir Bower och tar sikte på Norge

Pantapå blir Bower och tar sikte på Norge
Suwar Mert. Foto: Pressbild Bower

Prisbelönta Pantapå byter namn och visuell identitet och tar samtidigt sikte på att etablera sig i fler länder. Först ut Norge, sedan övriga Norden.

Det svenska företaget vars affärsidé är att göra allting med en streckkod pantbart gör sig redo för att satsa utomlands.
Nu väljer bolaget att byta namn och visuell identitet för att kunna expandera globalt.

– Namnet Pantapå har varit en fantastisk grund att stå på, det fungerar väldigt bra lokalt och tillsammans med våra anslutna varumärken har vi lyckats skapa tyngd på den svenska marknaden. I och med kommande lanseringar känns det däremot helt rätt att hitta ett namn som är mer internationellt gångbart, säger Suwar Mert, en grundare till Bower.

Det nya namnet Bower är för övrigt inspirerat av den australiska fågel med samma namn som, liksom företaget här, är känd för att samla och sortera skräp.
– Vi hoppas kunna kapitalisera på den solida trovärdighet vi byggt upp i namnet Pantapå och ta med oss det till det nya varumärket, Bower, är förhoppningen hos Suwar Mert.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Lidl Sverige utsett till Top employer

Lidl Sverige utsett till Top employer

Europeiska institutet Top employer har utsett Lidl Sverige till “Top employer Sverige”. Certifieringen bygger på en rad krav kring arbetsgivarfrågor.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.