Paradiset tillbaka efter konkursen

Grundaren Johannes Cullberg relanserar nu Paradiset som ”Paradiset 2.0”. | Foto: Pressbild

Paradiset, med ambitionen att vara en hållbar och hälsosam utmanare inom matvarumarknaden i Sverige, gick i konkurs 23 mars i år.
Grundaren Johannes Cullberg köpte sedan tillbaka varumärket från konkursboet och relanserar nu Paradiset som ”Paradiset 2.0”.

Formatet är en medlemsklubb på nätet för hållbar och hälsosam mat med ambitionen att ha Sveriges bästa priser.
Satsningen blir också som företag en del av acceleratorn Sting.

– Jag har använt tiden efter konkursen för att lära mig av mina misstag men också se vad som var riktigt bra och som vi kan använda framöver. På grund av Corona har förutsättningarna ändrats drastiskt och konsumenter har lärt sig handla mat på nätet, summerar Johannes Cullberg.
– Samtidigt har man insett vikten av att ta hand om sin hälsa och vår planet. Det skapar spännande möjligheter för Paradiset.

Affärsmodellen bygger på en medlemsbaserad näthandel för hälsosamma och hållbara produkter som köps direkt från lokala och internationella producenter och säljs direkt till slutkund.
– Vi gjorde en undersökning och fick på 24 timmar svar från över 1500 personer där 87 procent av de som svarade sa att de skulle vilja bli medlemmar och kunna handla från Paradisets näthandel. Det var en helt fantastisk respons som verkligen stärkte oss att satsa vidare, berättar Cullberg.

I juni antogs Paradiset till acceleratorn Sting.
– Paradisets affärsmodell känns väldigt rätt i tiden och man har ett starkt varumärke och ett starkt team på plats vilket gjorde att vi valde att satsa på företaget, säger Peo Nilsson, affärscoach hos Sting.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Osäker kunskap om val av hälsosam mat

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

En undersökning Brödinstitutet låtit göra visar att många är osäkra och har dålig kunskap om vilken mat som egentligen är hälsosam och klimatsmart.

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

Tre kampanjer under 2020 och ett gott resultat. Circle K kan nu tillsammans med sina kunder lämna över drygt 4,5 miljoner insamlade kronor till Bris.

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Återvinningsappen Bower har blivit en succé och uppmärksammats både i Sverige och internationellt. Nu tecknar Coop ett nationellt avtal med Bower.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.