Ännu en produkt tar plats bland butikernas flingor

Ännu en produkt tar plats bland butikernas flingor
Så ser det ut när svenskar ska övertygas om ännu en variant av flingor i butiken. Foto: Pressbild

En ny frukostflinga, Oreo O:s lanseras i Sverige denna månad och ska fylla hålet i flingmarknaden med ett alternativ för vuxna, enligt leverantören.

Med hjälp av det klassiska i Oreo-konceptet innehåller den nya flingan kakaoringar i kombination med vaniljflingor som riktar sig till konsumenter som letar efter ett alternativ till frukost eller när som helst på dagen, är sammanfattningen i en pressrelease. Segmentet är ett ledande tillväxtsegment inom kategorin frukostflingor, skriver företaget i en säljtext.

”Välsmakande flingor” lockar till sig fler nya kunder till flinghyllan än andra flingor och Oreo O:s är övertygade om att det kan vara en viktig drivkraft för ökat kategorivärde de kommande månaderna, menar man.
– Den nya flingan använder kraften bakom det multimiljardstora Oreo-varumärket. Ett globalt starkt varumärke i kakkategorin med ett bevisat resultat av varumärkesförlängning inom konfektyr, glass och Oreo O:s är redan en hit på den nordamerikanska flingmarknaden, anför man som argument.

Produktlanseringen stöds med ett kampanj- och marknadsföringsprogram, informerar pressreleasen liksom att produkten för närvarande är listad hos Coop, Willys, Hemköp och Citygross.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Klassikern pappersbaserat förpackad

Klassikern pappersbaserat förpackad

En svensk klassiker i form av Scan falukorv på 800 g-ring, blir nu pappersbaserat förpackat i en innovation från Mondi, istället för i dagens plast.

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar bygger ett nytt samarbete. Det tar sin utgångspunkt i snögubben Valle som finns på Skistars destinationer och som nu blir glass.

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

En tredjedel svarar ”mer än 50 gånger per dag”, var femte 18-29-åring ”mer än 100 gånger per dag”. Det gäller hur ofta vi svenskar kollar mobilen.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.