Ännu en produkt tar plats bland butikernas flingor

Ännu en produkt tar plats bland butikernas flingor
Så ser det ut när svenskar ska övertygas om ännu en variant av flingor i butiken. Foto: Pressbild
En ny frukostflinga, Oreo O:s lanseras i Sverige denna månad och ska fylla hålet i flingmarknaden med ett alternativ för vuxna, enligt leverantören.

En ny frukostflinga, Oreo O:s lanseras i Sverige denna månad och ska fylla hålet i flingmarknaden med ett alternativ för vuxna, enligt leverantören.

Med hjälp av det klassiska i Oreo-konceptet innehåller den nya flingan kakaoringar i kombination med vaniljflingor som riktar sig till konsumenter som letar efter ett alternativ till frukost eller när som helst på dagen, är sammanfattningen i en pressrelease. Segmentet är ett ledande tillväxtsegment inom kategorin frukostflingor, skriver företaget i en säljtext.

”Välsmakande flingor” lockar till sig fler nya kunder till flinghyllan än andra flingor och Oreo O:s är övertygade om att det kan vara en viktig drivkraft för ökat kategorivärde de kommande månaderna, menar man.
– Den nya flingan använder kraften bakom det multimiljardstora Oreo-varumärket. Ett globalt starkt varumärke i kakkategorin med ett bevisat resultat av varumärkesförlängning inom konfektyr, glass och Oreo O:s är redan en hit på den nordamerikanska flingmarknaden, anför man som argument.

Produktlanseringen stöds med ett kampanj- och marknadsföringsprogram, informerar pressreleasen liksom att produkten för närvarande är listad hos Coop, Willys, Hemköp och Citygross.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil