Lanserar nu e-handels-erbjudande i skärgård

Meta Persdotter, vd för CBS och skärgården | Foto Pressbild/MostPhotos
Coop butiker och stormarknader, CBS, lanserar ett nytt skärgårdserbjudande till kunder och medlemmar, både bofasta skärgårdsbor och sommargäster.

Satsningen omfattar ett flertal noggrant utvalda färjelägen och bryggor i skärgården och bygger på lösningar både året runt och under högsäsong.
– Vi fortsätter att öka vår service och adderar fler kanaler där vi kan möta våra kunder och medlemmar. Jag är glad över innovationskraften i organisationen och detta är en service som är viktig för oss att kunna erbjuda och som vi tror våra kunder och medlemmar uppskattar, säger Meta Persdotter, vd för CBS.

Sedan 30 maj kan kunder och medlemmar hämta upp sin beställning vid färjelägena i Dalarö, Östanå och Furusund vid utvalda tider varje vardag. 
Från slutet av sommaren kommer Coops hämtaskåp att placeras ut permanent och vara tillgängliga året runt. 
Beställningar görs precis som vanligt på coop.se sedan 23 maj.

– Det finns en ökad efterfrågan på skärgårdsleveranser bland våra kunder och medlemmar. Därför ser vi detta som ett viktigt erbjudande där de under hela sommaren kan hämta upp sina varor vid utvalda platser och tider. Efter sommaren är planen att leverera till våra populära hämtaskåp året runt i syfte att ytterligare bredda vårt erbjudande, säger Erik Edvardsson, chef för e-handel och varuflöde hos CBS.

Till det tillkommer även ett erbjudande där Coops kunder och medlemmar kommer att kunna hämta sina beställda varor vid tio olika bryggor på öar som försörjs via båt enligt ett fast schema. 
Detta erbjudande är tillgängligt mellan 1 juni och 25 augusti och inkluderar bland annat Blidö, Finnhamn och Utö.

– Våra flexibla leveranslösningar är väldigt populära och förenklar vardagen för många kunder och medlemmar på fastlandet. Därför utökar vi nu vår service i skärgården rejält genom att erbjuda en rad olika upphämtningsplatser. Vi kommer ha ett storhandelserbjudande till stormarknadspriser, och kunder och medlemmar får även tillgång till lokala leverantörer när de handlar online, säger Erik Edvardsson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil