Lantmännen Maskins servicepriser sänks med ny prissättningsmodell

Lantmännen Maskins servicetekniker på väg för att utföra reparation på en lantbruksmaskin.
Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Lantmännen Maskin justerar nu sin prissättningsmodell för service och reparationer. Med samma timpris för arbete i verkstad och fält samt en generell sänkning av timkostnaden med 10–15 procent, vill företaget bättre anpassa sig till lantbrukarnas behov och stärka sin konkurrenskraft.

Den nya modellen för Lantmännen Maskins servicepriser är ett svar på en tydlig trend: allt fler lantbrukare har egna verkstäder och efterfrågar service direkt på gården. Genom att erbjuda samma timpris oavsett var arbetet utförs och införa en fast servicebilsavgift baserad på avstånd, förenklas prissättningen och transparensen ökar.

– Våra kunder vill ha flexibla och kostnadseffektiva lösningar. Den här förändringen gör det enklare och mer förutsägbart att planera service och reparationer, säger Fredrik Gerhardsson, servicemarknadschef på Lantmännen Maskin.

En del av en större omställning
Lantmännen Maskin har under 2024 genomfört en rad förändringar för att stärka sin position på marknaden. Sänkta servicepriser är en del av företagets långsiktiga strategi för att bli en ännu bättre partner till lantbrukare och medlemmar.

– Vi ser över hela vårt erbjudande för att säkerställa att vi möter kundernas behov. Att förbättra tillgängligheten och göra servicen mer konkurrenskraftig är en självklar del av den resan, säger Peter Annas, vd på Lantmännen Maskin.

Den nya prissättningsmodellen för Lantmännen Maskins servicepriser träder i kraft omedelbart och väntas få positiv effekt för lantbrukare över hela landet.

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.