Nu lanserar Arla en ny miniyoghurt

Nu lanserar Arla en ny miniyoghurt
Så ser den ut, Arlas nylanserade miniyoghurtmed låg fetthalt. Foto: Pressbild Arla
Arla presenterar ännu en nyhet när man nu släpper en naturell mini-yoghurt med låg fetthalt som man räknar med ska sälja bland annat som mellanmål.

Arla presenterar ännu en nyhet när man nu släpper en naturell mini-yoghurt med låg fetthalt som man räknar med ska sälja bland annat som mellanmål.

Häromdagen var det en laktosfri yoghurt som växte till att bli en förpackning på 1,5 liter.
Idag är det istället en miniyoghurt som Arla lanserar publik.

– Nu gör en efterlängtad nyhet entré i yoghurt-hyllan när Arla släpper en naturell mini-yoghurt med låg fetthalt 0,1 %. Mini-yoghurten kommer lagom till vårens intåg och passar utmärkt både till mellanmålet och frukosten, skriver Arla i dagens pressrelease.

– Det finns idag en ökad efterfrågan på yoghurt med låg fetthalt. Just nu är sortimentet för naturell yoghurt med en lägre fetthalt fortfarande väldigt litet och växer nu med vår nya mini-yoghurt, vilket känns jättekul. Mini-yoghurt ett perfekt val när du vill äta ett bra mellanmål utan att behöva göra avkall på den goda smaken, anser varumärkesansvariga Tsvetina Kirova på Arla foods.

Arla ko mini-yoghurt med 0.1% fett produceras på Arlas mejeri i Linköping.
Produkten görs enbart på mjölk från svenska gårdar precis som alla andra produkter från Arla ko.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil