Modekedjan tillbaka – men börjar digitalt

Modekedjan tillbaka - men börjar digitalt
Glatt leende – Anna Ullman Sersé, vd och delägare i ”nya” Joy ser goda möjligheter. Foto: Pressbild
Modekedjan Joy gick i konkurs i mars 2020 men börjar nu om och inleder nysatsningen med digital handel – även om man inte utesluter fysisk handel.

Modekedjan Joy gick i konkurs i mars 2020 men börjar nu om och inleder nysatsningen med digital handel – även om man inte utesluter fysisk handel.

MQ-ägda klädkedjan Joy försattes i konkurs i mars 2020 i en konkurs som då omfattade 40 fysiska butiker samt e-handel.
Då ville ägarna fokusera på att förnya MQ-kedjan, sades det vid konkursen.

Nu har en ny ägarkonstellation formerat sig och startar om handeln under varumärket Joy.
Till en början sker det i form av e-handel men man utesluter inte vad man kallar en ”modern form av fysisk handel.

 Sex delägare ingår i den nya ägaruppställningen – Sofia Valentin, Åsa Parsmo, Yvonne Ryding, Marianne Holmberg, Liselotte Tolin och Anna Ullman Sersé som är vd för det nya företaget.
– Vi tyckte det var otroligt sorgligt och trist att en sådan anrik och välkänd klädkedja skulle försvinna från den svenska modeindustrin, säger Anna Ullman Sersé i ett inlägg på sociala medier.
Inledningsvis satsar man på e-handel men man ska senare satsa på att nå ut ”i någon fysisk form”.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil