Modekedjan tillbaka – men börjar digitalt

Modekedjan tillbaka - men börjar digitalt
Glatt leende – Anna Ullman Sersé, vd och delägare i ”nya” Joy ser goda möjligheter. Foto: Pressbild
Modekedjan Joy gick i konkurs i mars 2020 men börjar nu om och inleder nysatsningen med digital handel – även om man inte utesluter fysisk handel.

Modekedjan Joy gick i konkurs i mars 2020 men börjar nu om och inleder nysatsningen med digital handel – även om man inte utesluter fysisk handel.

MQ-ägda klädkedjan Joy försattes i konkurs i mars 2020 i en konkurs som då omfattade 40 fysiska butiker samt e-handel.
Då ville ägarna fokusera på att förnya MQ-kedjan, sades det vid konkursen.

Nu har en ny ägarkonstellation formerat sig och startar om handeln under varumärket Joy.
Till en början sker det i form av e-handel men man utesluter inte vad man kallar en ”modern form av fysisk handel.

 Sex delägare ingår i den nya ägaruppställningen – Sofia Valentin, Åsa Parsmo, Yvonne Ryding, Marianne Holmberg, Liselotte Tolin och Anna Ullman Sersé som är vd för det nya företaget.
– Vi tyckte det var otroligt sorgligt och trist att en sådan anrik och välkänd klädkedja skulle försvinna från den svenska modeindustrin, säger Anna Ullman Sersé i ett inlägg på sociala medier.
Inledningsvis satsar man på e-handel men man ska senare satsa på att nå ut ”i någon fysisk form”.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

Så handlade vi hos Shopify

Även om Black Friday backade totalt redovisar Shopify för sin del för den och Cyber Monday positiva siffror jämfört med 2021.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil