Modekedjan tillbaka – men börjar digitalt

Modekedjan tillbaka - men börjar digitalt
Glatt leende – Anna Ullman Sersé, vd och delägare i ”nya” Joy ser goda möjligheter. Foto: Pressbild
Modekedjan Joy gick i konkurs i mars 2020 men börjar nu om och inleder nysatsningen med digital handel – även om man inte utesluter fysisk handel.

Modekedjan Joy gick i konkurs i mars 2020 men börjar nu om och inleder nysatsningen med digital handel – även om man inte utesluter fysisk handel.

MQ-ägda klädkedjan Joy försattes i konkurs i mars 2020 i en konkurs som då omfattade 40 fysiska butiker samt e-handel.
Då ville ägarna fokusera på att förnya MQ-kedjan, sades det vid konkursen.

Nu har en ny ägarkonstellation formerat sig och startar om handeln under varumärket Joy.
Till en början sker det i form av e-handel men man utesluter inte vad man kallar en ”modern form av fysisk handel.

 Sex delägare ingår i den nya ägaruppställningen – Sofia Valentin, Åsa Parsmo, Yvonne Ryding, Marianne Holmberg, Liselotte Tolin och Anna Ullman Sersé som är vd för det nya företaget.
– Vi tyckte det var otroligt sorgligt och trist att en sådan anrik och välkänd klädkedja skulle försvinna från den svenska modeindustrin, säger Anna Ullman Sersé i ett inlägg på sociala medier.
Inledningsvis satsar man på e-handel men man ska senare satsa på att nå ut ”i någon fysisk form”.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil