Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Männen efter i vegotrenden

Magproblemen ökar bland svenska män – samtidigt som de i högre grad än kvinnor lever kvar i gamla matvanor. Det visar en tydlig tendens i nya Magrapporten 2019 från Valio.

Nästan hälften av de unga män i Sverige som svarat i nya Magrapporten 2019 har upplevt magproblem under det senaste året.
Det är en ökning med 22 procent sedan 2017.

Statistiken från Magrapporten 2019 visar också att majoriteten av de svenska män i åldern 16–30 år som svarat beskriver sig som allätare, medan kvinnor i högre utsträckning väljer vegetariskt eller helt växtbaserat flera gånger i veckan.

Det råder skillnad mellan svenska män och kvinnors matvanor. Det visar Magrapporten 2019 som Valio nu presenterar.
Av rapporten framgår att en klar majoritet av yngre män är allätare, medan mer än varannan yngre kvinna medvetet väljer vegetariskt eller växtbaserat minst en gång i veckan.

Knappt hälften av männen uppger att de väljer växtbaserade alternativ till mjölk, till skillnad från kvinnorna där nästan tre av fyra ofta eller någon gång gör det.
Magrapporten visar även att magproblem ökar hos unga män. Nästan hälften av de unga männen uppger att de haft besvär med magen under det senaste året.

Läs mer om magproblem, matvanor och vegotrend i Butikstrender 2/2020

Prenumerera här.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Annons

Annons

Annons

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.