Multibev nu i egen regi

Multibev med en portfölj av såväl alkoholhaltiga drycker som alkoholfria kommer från 6 september att hantera varuflödet i egen regi.

Multibev, som ingår i koncernen Solera group, har ett sortiment av såväl alkoholhaltiga som från alkohol fria drycker.
Bland alkoholfyllda märken man saluför finns Stolichnaya, Elephant gin, Peroni, Grolsch och Glenfarclas.

Man har även ett sortiment av enbart smakbaserade och alltså alkoholfria drycker för dagligvaruhandeln där märken som Fever Tree och Ginger Joe är centralt distribuerade och övriga finns att tillgå genom Stockfiller.
Under vecka 37 tillkommer två nya varumärken, Vithit och Storm hard seltzer.

Nu meddelar Multibev att man från 6 september kommer att hantera varuflödet i egen regi, vilket tidigare legat hos Movement. Bearbetningen i butikerna ligger dock kvar hos Movement.

– Vi är glada att kunna plocka hem hela varuflödet och därigenom bli en starkare partner till dagligvaruhandeln. Movement har gjort ett fantastiskt jobb, men vi har gjort ett par strategiska rekryteringar det senaste året och är väl rustade att sköta det själva från och med nu, säger Mutlibevs vd Richard Keller som berättar att Camilla J Eklund kommer att vara den som förvaltar och utvecklar företagets erbjudande inom retail.

Foto av Toni Cuenca

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.