Clas Ohlson fixar nytt

Tre fixare hos Clas Ohlson som nu uppgraderar sin Clas fixare genom att erbjuda videosamtal med hantverkare. | Foto: Pressbild
Clas Ohlson förändrar sin tjänst Clas fixare. Nu kan man träffa en hemmafixare direkt i mobilen och i videosamtal få professionell rådgivning direkt.

När Clas Ohlson presenterade tjänsten Clas fixare blev det succé direkt. Det senaste året har kunder kunnat boka Clas fixare för enklare hantverkstjänster och det har många velat.

Nu uppdaterar man den tjänsten genom att erbjuda videosamtal som verktyg. I ett sådant kan kunden få professionell rådgivning direkt och därigenom får fler möjlighet att lösa enkla hemmafix på egen hand, menar företaget.

– Vi väljer att lansera Clas fixare med videosamtal nu eftersom vi vet att många spenderar mycket tid hemma. Med Clas fixare i mobilen gör vi det lättare för folk att ta hand om och ge lite kärlek till det vi redan äger, istället för att köpa nytt. Det blir lite som inspiration och hjälp med hemmafixet på distans, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef för Clas Ohlson. Videosamtalstjänsten kommer vara gratis för medlemmar i Club Clas och Clas fixare kommer även fortsätta med vanliga hembesök som tidigare.

Med videosamtal blir Clas Fixare nu tillgängligt för alla i Sverige med en smartphone. Exempel på tjänster kunden kan få råd kring är montering och upphängning, reparation och renovering samt skötsel och underhåll.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil