Vill ha noll klimatpåverkan om 20 år

Vill ha noll klimatpåverkan om 20 år
Foto: Casey Horner / Unsplash
Coca-Cola european partners har lanserat en klimatstrategi där ambitionen är att nå netto noll utsläpp av växthusgaser i hela värdekedjan om 20 år.

Coca-Cola european partners har lanserat en klimatstrategi där ambitionen är att nå netto noll utsläpp av växthusgaser i hela värdekedjan om 20 år.

Coca-Cola european partners (CCEP) lanserar nu en koncernövergripande klimatstrategi med målet att nå netto noll utsläpp av växthusgaser i hela värdekedjan till 2040.
I Sverige planeras produktionsanläggningen i Jordbro bli klimatneutral inom vad Coca-Cola kallar ”en snar framtid”.

– Klimatförändringarna är allvarliga och berör oss alla. Som en stor aktör i dryckesindustrin har vi ett ansvar att bidra till en bättre framtid, säger Sofie Eliasson Morsink, som är vd för CCEP i Sverige.
– Mellan 2010 och 2019 minskade vi utsläppen i vår värdekedja med 30,5 procent. Den nya klimatstrategin bygger vidare på vårt arbete det senaste decenniet, tillägger hon.

– Storheten i strategin ligger i att hela koncernen fokuserar på de indirekta utsläppen som är svårast att påverka. För att uppnå långsiktig och storskalig förändring krävs nära samarbeten med våra kunder och leverantörer, sammanfattar Eliasson Morsink.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil