Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Ny kampanj från Royal Canin

Med hjälp av reklambyrån Aspekta vill djurmatsföretaget Royal Canin nu få fler engagerade i maten man ger nyfödda och unga katter och hundar.
Glad katt med boll och fler sådana vill Royal Canin få se med hjälp av rätt mat till kattungar. | Foto: Pressbild

Royal Canin gör nu en kampanj med reklambyrån Aspekta för att få fler att välja rätt mat till nyfödda och unga katter och hundar. Royal Canin anser att ett vanligt problem är att hund- och kattägare anser husdjuret vuxet för tidigt.

Det gör, menar man, att djur kan få fel mat och näring.
– Många sällskapsdjur anses vara vuxna alldeles för tidigt, bara på grund av att de ser vuxna ut i storlek. Fel mat för tidigt i livet kan göra att djuret inte får i sig rätt näring för att utvecklas hälsosamt och få ett bra liv, säger Royal Canins Charlotte Löffler Ivarsson.
– Det är något vi vill lyfta för att fler ska bli medvetna om hundar och katters olika faser och behov i början på livet.

Reklambyrån ska till att börja med inrikta sig på att övertyga kattägare om katters och kattungars behov när det gäller mat.
Enligt Royal Canin är deras kunskap generellt lägre än hundägarnas.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

Annons

Slappna av i en minut.

Läs mer här.

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.