Ny kampanj från Royal Canin

Glad katt med boll och fler sådana vill Royal Canin få se med hjälp av rätt mat till kattungar. | Foto: Pressbild
Med hjälp av reklambyrån Aspekta vill djurmatsföretaget Royal Canin nu få fler engagerade i maten man ger nyfödda och unga katter och hundar.

Royal Canin gör nu en kampanj med reklambyrån Aspekta för att få fler att välja rätt mat till nyfödda och unga katter och hundar. Royal Canin anser att ett vanligt problem är att hund- och kattägare anser husdjuret vuxet för tidigt.

Det gör, menar man, att djur kan få fel mat och näring.
– Många sällskapsdjur anses vara vuxna alldeles för tidigt, bara på grund av att de ser vuxna ut i storlek. Fel mat för tidigt i livet kan göra att djuret inte får i sig rätt näring för att utvecklas hälsosamt och få ett bra liv, säger Royal Canins Charlotte Löffler Ivarsson.
– Det är något vi vill lyfta för att fler ska bli medvetna om hundar och katters olika faser och behov i början på livet.

Reklambyrån ska till att börja med inrikta sig på att övertyga kattägare om katters och kattungars behov när det gäller mat.
Enligt Royal Canin är deras kunskap generellt lägre än hundägarnas.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil