Ny kommunikationschef hos dagligvaruhandeln

Cecilia Anneling är ny kommunikationshef hos Svensk dagligvaruhandel | Foto: Pressbild
Cecilia Anneling har anställts som kommunikationschef hos Svensk dagligvaruhandel. Hon kommer närmast från jobb på två PR-byråer.

Cecilia Anneling har anställts som kommunikationschef på branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel och börjar jobbet denna vecka. 
Cecilia har en lång erfarenhet som konsult inom strategisk kommunikation, opinionsbildning, mediehantering och PR, skriver organisationen.

Cecilia Anneling har tidigare arbetat på kommunikationsbyrån JKL och PR-byrån MSL, och kommer senast från ett jobb på PR-byrån Prime Weber Shandwick.
– Svensk dagligvaruhandel har under flera år etablerat sig som en viktig och stark röst i samhällsdebatten. Det är tydligt att organisationen lyckats driva branschen framåt med fokus på bland annat hållbarhet, matsäkerhet och under senare tid även livsmedelsförsörjning. Det ska bli roligt att få bidra till att utveckla den positionen ytterligare, säger Cecilia Anneling.

Karin Brynell, vd för Svensk Dagligvaruhandel, är glad över rekryteringen.
– Inte minst de senaste åren har visat hur viktig dagligvaruhandeln är för ett fungerande samhälle, och samarbetet mellan aktörerna i branschen får en allt större betydelse, påpekar Brynell. 

– Cecilia kommer att bli ett värdefullt tillskott i det arbetet. Jag ser fram emot att samarbeta med henne och övriga kollegor på Svensk dagligvaruhandel för att fortsätta tillvarata dagligvarubranschens intressen och driva på utvecklingen kring bland annat hållbarhet och beredskap, tillägger hon.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

avid von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

Ica Knuten möts av onödig kritik

Ica Knuten i Nyköping har tagit ett vågat steg i sin strävan att förnya kundupplevelsen genom att erbjuda livekonserter i butiken under helgerna. Men den nya satsningen har inte mötts av enbart positiva reaktioner från kunderna.

Här är ohälsotalet lägst i Sverige

En nyligen genomförd analys av Essity visar på en avtagande nedgång. Stockholms län toppar listan över minst antal ersatta sjukdagar, medan Västernorrlands län befinner sig i motsatt ände.

Tar stormarknad till stadsdelen

Coop fortsätter sin satsning på stadsdelen Ladugårdsängen i Örebro genom att införa sitt största stormarknadskoncept. Tio år efter sin ursprungliga etablering i området väljer kedjan att växla upp sin närvaro.

The Body Shop stänger butiker

Skönhetskedjan The Body Shop står inför en tuff tid då de tvingas stänga hälften av sina nära 200 butiker i Storbritannien. Orsaken till denna drastiska åtgärd är att kedjan hamnat under tvångsförvaltning.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil