Och Coop är även billigast i Malmö

Foto MostPhotos
Coop har den billigaste hemlevererade matkassen online av alla dagligvaruaktörer både i Malmö, enligt en ny undersökning från Matpriskollen.

I Malmö är matkassen från Stora Coop billigast och kostar 2 288 kronor samtidigt som den dyraste kostar 2 711 kronor, enligt Matpriskollens undersökning.
I undersökningen är Coops medlemsbonus, som kan ge nästan 7,5 procent i rabatt när man storhandlar för 10 000 kr/månad, inräknad.

Det skiljer drygt 400 kronor mellan Coops matkasse i Malmö och den dyraste.
– Det här är en väldigt bra nyhet inte minst för alla barnfamiljer. Många barnfamiljer har det svårt att få ihop livspusslet och hushållsekonomin. Att spara tid genom att handla online och samtidigt göra en bra affär för hushållsekonomin är en perfekt kombination, säger Martin Runquist, vd för Coop Syd och därmed ansvarig för försäljningen i alla Coop Syds fysiska butiker och online.

– Coops uppdrag är att skapa ekonomisk nytta för våra drygt 3,9 miljoner medlemmar. Det är fantastiskt roligt att resultatet från Matpriskollens undersökning så tydligt visar det ekonomiska värdet att vara medlem i Coop, säger Marie Nygren, vd för Coop Sverige.

Undersökningen genomfördes under vecka 43 2023 genom att enbart utgå från ordinariepriser via butikernas hemsidor. Matkassen innehåller 89 varor som alla fanns i de undersökta butikerna.

– Det är nämligen inte så enkelt att man bara kan se på priset för själva plockningen och hemkörningen för att utläsa varifrån det är dyrast att få hem maten. Man måste ta hänsyn till grundpriset i butiken, till plock- och fraktavgift och dessutom till olika bonusar, säger Ulf Mazur, grundare och vd för Matpriskollen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

Rättelse: Skapar en ny enhet

Tolv av Lekias 170 handlarägda butiker i Sverige och Norge genomför en koncernbildning inom Lekia. Den nya koncernens namn är Lekledaren.

Jättesatsning av Löfbergs i Karlstad

Familjen Löfberg, som äger kafferosteriet med samma namn, gör nu en jättesatsning i Karlstad med, bland annat, ett nytt stort kafferosteri.

Ny formel ska hjälpa med klappar

En ny formel ska hjälpa oss att köpa rätt julklappar, något som enligt en undersökning oroar väldigt många svenskar.

Nya EU-regler för förpackningar

EU har antagit nya regler för förpackningar och avfall från förpackningar. Samtidigt skapar man ett förbud mot s k ”evighetskemikalier”.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil