”H&M tappar 45 procent”

I ett morgonbrev sänker Carnegie riktkursen för H&M-aktien till 100 kr mot tidigare 130 kr men står kvar vid behåll-rekommendationen. | Foto: MostPhotos
Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Investmentbanken Carnegie skriver i analysen att man räknar med att H&M:s försäljning under dess andra kvartal, mars-maj, kommer att minska med 45 procent i spåren av Corona-virusets utbredning.
Effekterna kommer sedan att dröja sig kvar även under andra halvåret av koncernens bokslutsår.

I ett morgonbrev sänker därför Carnegie riktkursen för H&M-aktien till 100 kr mot tidigare 130 kr men står kvar vid behåll-rekommendationen.
Carnegie tror att H&M kommer att göra kostnadsminskningar på 10-14 procent under innevarande och nästa kvartal men att det inte kommer att vara tillräckligt.

Istället tror Carnegie att det normalt säsongsstarka andra kvartalet kan innebära en rörelseförlust på 4,7 miljarder kr för H&M-koncernen.
Man påpekar dessutom att aktien fortfarande handlas med 120 procents premium jämför med kollegerna i den aktuella sektorn.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Coops medlemmar stöttar bigårdar

Här kan man snacka om ett rejält bi-drag. Coops medlemmar skänker 1,3 miljoner bin till demonstrationsbigårdar i ett nytt samarbete.

Sales Support firar 30 år

30-årsjubileum. Och 15-årsjubileum. Det är mycket nu för
Sales Support som både firar och tittar framåt.

Arla testar foder för mindre utsläpp

Nu testar drygt 2 500 svenska Arla-kor fodertillskottet Bovaer. Det är ett experiment som syftar till att minska metanutsläppen med cirka 30 procent.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil