Officiell kaffeleverantör

Uros Live i Tammerfors, arenan som blir en av världens mest moderna, kommer att ha en publikkapacitet på 15 000 personer och invigs hösten 2021. | Foto: Press
Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i Tammerfors.

Starka upplevelser kräver ett starkt kaffe. Det här ger oss möjlighet att fördjupa relationen till finska konsumenter, och blir därför en viktig del i vår fortsatta etablering i Finland, säger Leif Sjöblom, ansvarig för den finska hotell och restaurangmarknaden-marknaden på Löfbergs.

Mat och dryck blir en central del på UROS Live, och många av restaurangerna kommer att vara öppna sju dagar. All restaurangverksamhet drivs av det finska restaurangföretaget NOHO Partners.

Vi valde Löfbergs eftersom de har stor erfarenhet från arenor, och för att de har ett brett sortiment av goda kaffeprodukter, både varma och kalla. De har dessutom ett stort engagemang på hållbarhetsområdet, vilket stämmer väl överens med våra värderingar, säger Marko Hurme vd för UROS Live.

Starkt kaffe och stark tillväxt De senaste åren har Löfbergs försäljning i Finland ökat kraftigt. Löfbergs har positionerat sig med sitt mörkrostade kaffe, något som visat sig vara ett lyckokast. Medan kaffesegmentet som helhet står still i Finland ökar försäljningen av mörkrostat kaffe med cirka 30 procent per år.

Arenasatsningar som den på Uros Arena är en viktig del i Löfbergs strategi att öka kännedomen i Finland, ett av världens mest kaffetörstiga länder, säger Leif Sjöblom.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil