Öppnar godisbutik på Arlanda-terminal

Foto Pressbild
Candyking meddelar att dess lösgodis nu finns att köpa på RC Bon Bon Glaceries nya butik på terminal 5 på Arlanda för dem som söker godis för resan.

Avkoppling, nya upplevelser och härliga miljöer i all ära, men vissa saker vill svenskarna ta med sig på resan.
En ny undersökning visar att lösgodis hamnar på tredjeplats över livsmedel vi svenskar saknar mest när vi reser utomlands, berättar Candyking som praktiskt nog säljer just lösgodis.

Nu finns, berättar man, Candykings lösgodis att köpa på RC Bon Bon Glaceries nya butik på Arlanda, terminal 5.

– Vi fortsätter att driva kategorin lösvikt genom att fokusera på upplevelsen, både för konsument och kund, säger Mattias Jönsson hos Cloetta.
– Vi ser med glädje fram emot att nu kunna erbjuda både Candyking och Parrots till resenärerna på Arlanda. Konsumenterna möter en lösviktshylla med 200 sorter lösgodis att välja mellan, berättar Jönsson.

9,2 miljoner människor reser från Arlanda Terminal 5 varje år.
– Tillsammans med kunden har skapat en lösning för lösvikten. Arbetet har skett genom en nära dialog och samarbete med kunden för att tillgodose att resultatet blir bästa möjliga, säger Cloettas Samuel Rosén.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil