Orkla Snacks utsedd till ett av världens mest inflytelserika företag

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

När TIME presenterar årets lista över de 100 mest inflytelserika företagen i världen finns Orkla Snacks med – som enda svenska snacksaktör. Företaget hyllas för sitt starka genomslag globalt och sin framgång med varumärket BUBS.

TIME lyfter svenska varumärken med global kraft

I den årliga sammanställningen TIME100 Most Influential Companies lyfter den amerikanska tidskriften fram företag som gjort ett tydligt avtryck i världen. I år finns Orkla Snacks med på listan, där bolag som Google DeepMind, Netflix och Walmart också återfinns.

– Vi är otroligt glada över att finnas med på denna prestigefyllda lista. Det är ett fantastiskt erkännande av den resa vi gör som företag, och det visar på den enorma populariteten för vårt ikoniska varumärke BUBS, säger Ingvill T. Berg, vd för Orkla Snacks.

Förbereder USA-lansering

Utnämningen sammanfaller med företagets satsning på den amerikanska marknaden. I september lanseras BUBS officiellt i USA, en marknad där efterfrågan på så kallat “Swedish candy” ökat markant. Enbart hashtaggen #swedishcandy har genererat över 120 miljoner visningar i sociala medier det senaste året.

Så görs urvalet

TIME:s redaktion samlar in nomineringar från olika branscher, kompletterat med en global undersökning bland korrespondenter och experter. Urvalet baseras på faktorer som påverkan, innovation, ambition och affärsframgång. Resultatet är en bred lista med företag som på olika sätt formar framtiden.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.