Polarbröd öppnar Polarbutiken

Några av produkterna när Polarbröd nu öppnar Polarbutiken på webben. | Foto: Pressbild
Efter branden hos Polarbröd i Älvsbyn tar man ett nytt steg för att möta konsumenterna. Nu lanseras Polarbutiken, en webbshop med Polarbröd-produkter.

– Vi har överväldigats av all värme och uppmuntran vi fått i sociala medier och andra kanaler. Det är många konsumenter som har hört av sig och frågat hur de kan stötta oss efter branden, berättar Polarbröds Stina Levisson.
– Därför känns det jättebra att öppna Polarbutiken där vi kan sälja produkter utanför vårt ordinarie sortiment, produkter som det även tidigare har funnits en stor efterfrågan på.

I Polarbutiken kommer det i ett första skede att finnas bland annat T-shirts, ryggsäckar, bagarkit för barn och den populära mjukisrenen som brukar vara tävlingsvinst i samband med julkampanjer. Tanken är att sortimentet ska fyllas på efterhand.

– Vi tog tidigt fram en hjärtlogga som spreds i sociala medier, vilken nu har fått bli lite av en symbol för den samlade kraften framåt. Vi har valt att sätta detta hjärta på T-shirts och kalla tröjorna för Polarpolare, då alla som väljer att köpa dessa är just det; Polarpolare, säger Sara Togstad, Digital Manager på Polarbröd.

Branden som totalförstörde Polarbageriet i Älvsbyn är ett stort bakslag för Polarbröd men ledningen och ägarfamiljen har alla ambitioner att bygga upp ett nytt bageri. Det pågår också ett intensivt arbete för att kunna fortsätta få ut bröd i butikernas brödhyllor.

– Trots den tuffa situation vi befinner oss i finns det en enorm drivkraft att komma tillbaka, både att bygga upp verksamheten igen och att säkra leveranser till våra kunder och alla konsumenter som älskar Polarbröd. Polarbutiken blir ett nytt sätt för oss att möta våra konsumenter, säger Stina Levisson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil