Ramlösa presenterar ny produktdesign

Foto Pressbild
Ramlösa rullar ut vad man anser vara en ny design ”som förstärker varumärkets 300-åriga historia i en modern tappning”.

”Den nya utformningen av Ramlösa stödjer Carlsberg Sveriges åtagande att fortsätta att leverera högkvalitativa produkter som människor känner för och litar på”, skriver ägaren Carlsberg i en pressrelease.
För ett otränat öga är förändringarna marginella och hade antagligen passerat utan höjda ögonbryn, kan man tänka, men Carlsberg ser mer än så i förändringen.

– Vi är övertygade om att vår publik kommer att älska den nya designen lika mycket som de älskar vårt mineralvatten. Ramlösa är inte bara ett varumärke utan en del av vårt kulturarv, och vi är glada över att fortsätta att erbjuda högkvalitativt mineralvatten från källan i Ramlösa, säger Wiveca Fribert varumärkesansvarig för Ramlösa hos Carlsberg Sverige.

– Vi är mycket stolta över ikoniska Ramlösa och att vi nu kan presentera en omprofilering med ett modernt uttryck, som samtidigt värnar om Ramlösas kärnvärden och fina historia. Det nya utseendet är sofistikerat och bevarar varumärkets integritet samtidigt som smakerna förtydligas för att lättare hitta rätt i hyllan, säger Wiveca Fribert.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil