Dags för finalen av Ät! Stockholm 2021

Dags för finalen av Ät! Stockholm 2021
Lisa Lemke är moderator och Fredrik Eriksson kulinarisk profil vid finalen. Foto: Pressbild
Idag, tisdag 23 november, är det dags för finalen av Ät! Stockholm 2021, där tolv nya, innovativa produkter baserade på svenska råvaror tävlar.

Idag, tisdag 23 november, är det dags för finalen av Ät! Stockholm 2021, där tolv nya, innovativa produkter baserade på svenska råvaror tävlar.

Idag, 23 november kl. 13.30-15.00 sänds finalen av Ät! Stockholm 2021 där tolv nya, hållbara och innovativa livsmedelsprodukter baserade på svenska råvaror tävlar. Tävlingen sänds via Youtube och mer konkret Matlusts Youtube-kanal.

”Ät! Stockholm” vänder sig till små och medelstora förädlare, råvaruproducenter och matlagare i Stockholms län.
Alla tävlingsbidrag bedöms av experter i en smakjury, en marknadsjury och en hållbarhetsjury.

Fakta/Tävlande lag
Törst. Produkt: Real Elderflower. Från Värmdö.
Varma Sverige. Produkt: Fryspizza. Från Södertälje.
Vitsjökrokens gård. Produkt: Roslagssenap. Från Norrtälje.
Green Kitchen Roslagen. Produkt: Temp:ish Your Style Naturell Helbit. Från Norrtälje.
Frankly Foods. Produkt: Fermenterad Argentinsk Chorizo. Från Stockholm/Mariefred.
Sopköket. Produkt: Frysta måltider på räddade råvaror: Beet Bourguignon. Från Stockholm.
Ostmakeriet på Rindö. Produkt: Ostmakeriets Vasslesorbet. Från Vaxholm.
Grannköket korv & sånt. Produkt: Korvhen. Från Norrtälje.
Norrtelje musteri. Produkt: Blåbärstryshot. Från Norrtälje.
The Hairy Pig. Produkt: Vildsvinskorv. Från Stockholm.
Icha. Produkt: Icha kombucha. Från Stockholm.
Piadina. Produkt: Stoccolma. Från Stockholm.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stark rapport från Clas Ohlson

Clas Ohlson redovisar en stark försäljningsutveckling och förbättrad lönsamhet. ”Lyckats imponerande”, betygsätter koncernchefen.

Karin Andrén ny HR-direktör hos Ica

Karin Andrén har fått jobbet som HR-direktör hos Ica-gruppen. Hon har tidigare jobbat i HR-sammanhang för H&M där hon varit sedan 2011.

Åtta av tio vill ha fysiska julkort

I en undersökning som Postnord presenterar säger åtta av tio svarande lämpligt nog att de helst vill ha julkort och julhälsningar i postlådan.

Hammars julmust vann litet jultest

När Aftonbladet lät elva personer göra ett blindtest av julmust fick Hammars bryggeris julmust med kardemummasmak störst bifall.

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil