Många prisade vid årets franchisegala

Många prisade vid årets franchisegala
Foto: pressbild
Det delades ut priser i sju kategorier vid årets franchisegala. Bland annat fick Lifvs priset som årets nytänkare för sin kedja obemannade butiker.

Det delades ut priser i sju kategorier vid årets franchisegala. Bland annat fick Lifvs priset som årets nytänkare för sin kedja obemannade butiker.

Svenska franchisegalan 2021 har genomförts och som ett inslag i den korades ett antal vinnare.
Alla dessa har en eller annan typ av relation till franchising som begrepp.

Företagsformen franchisen växer hela tiden och bir allt bredare, vilket Svenska franchisegalan vill spegla.
Företagsformen omsätter årligen över 300 miljarder kr i Sverige och sysselsätter mer än 150 000 människor.

Pristagarna ser du här nedan och noteras kan att en av dem är konkret knuten till dagligvaruhandeln.
Lifvs, en av två större kedjor inom obemannat, får priset som årets nytänkare inom franchise i Sverige.

Fakta/Årets vinnare vid franchisegalan
Årets franchisekedja: Grekiska grill & bar
Årets franchisetagare: Svante Olsson, McDonald´s
Framtidens franchise: Fogarolli
Årets marknadsförare: Apoteksgruppen
Årets CFO: Olof Stenmark, Intersport
Årets nytänkare: Lifvs

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil